Totalul afișărilor de pagină

joi, 10 mai 2012

Corpuri si chakre-structuri inforenergetice


Conform conceptiei esoterice europene, corpurile, sau mai bine spus invelisurile succesive care formeazä corpul uman, in starea lui completa - nu numai ceea ce percepem prin simturile noastre -, sunt urmŕtoarele:
1. corpul fizic (in relatie cu materia compusä din ,,carne si sânge”, constructie hard, ce traieste in planul fizic);
2. corpul eteric (in relatie cu energiile si informatiile ce sustin materia si o ajuta sä subziste, constructie soft);
3. corpul emotional (constructie bioenergetica aparte, ce traieste);
4. corpul mental (constructie informationala aparte, ce traieste);
5. corpul cauzal (in relatie cu energiile si informatiile provenite din vietile trecute, constructie soft cu elemente remanente de hard - ca niste ziduri succesive - ce creeaza o bucla de reactie negativa, folosind exprimarea specifica din electronica);
6. corpul spiritual (in relatie cu ceea ce denumim acum spirit si suflet);
7. Atman (in relatie cu scânteia divinä existenta in fiecare dintre noi).
Referitor la aceasta ordine, trebuie să spun că, prin cumularea pozitiilor 1 si 2 intr-un singur invelis, precum si a pozitiilor 4 si 5, brahmanii au oferit o alta varianta de concepere a acestor invelisuri sub forma:
1. corp fizic;
2. corp astral;
3. corp mental;
4. corp intuitiv;
5. corp spiritual.
In mod asemanator, prin cumularea pozitiilor 1 si 2, a pozitiilor 3, 4 si 5, respectiv 6 si 7 budistii concep omul ca fiind format din: 1. corp fizic; 2. suflet; 3. spirit. In Vedanta (in traducere, sfârsitul invataturii oferite de Vede si Upanisade), hinduismul concepe corpul uman ca fiind alcätuit din 3 parti:
1. corpul fizic - Anna Maya Kosha;
2. corpul subtil - Suksma;
3. corpul cauzal - Karana.
Fiecare dintre ele este format din straturi. Straturile nu sunt distincte, ci se intrepätrund, realizând o anumita compunere energetică a br. La noi in tarä, dr. D. Constantin, in teoria biostructurala, concepe corpul uman ca un invelis succesiv de structuri intrepatrunse: fizica, biosica, noesica, enisica, supra-enisicä, fiecare reprezentând substratul pentru cel superior si matricea pentru cel inferior. Indiferent de conceptia la care facem referire, exista o similitudine de päreri cu privire la legile ce guverneazä actiunea si organizarea acestor invelisuri corporale. In continuare, iti prezint câteva dintre principalele legi care le guverneazä:
Legea 1. Fiecare corp il structureazä, il controleazä pe cel inferior lui. Pe mäsurä ce urcam pe scara calitativä, frecventa creste, iar densitatea scade; vibratia cea mai joasä si densitatea maxima sunt la corpul fizic.
Legea 2. Corpurile si straturile lor se intrepätrund, iar intre ele există o interdependenta activa, un schimb permanent de informatii, energii si materiale specifice.
Legea 3. Fiecare corp are la bază o alcätuire formatä dintr-o matrice, o structură purtätoare si un camp (rezonant si radiativ), toate cu o organizare legica, functională si alcätuire specifică. Simpla afirmatie ca un corp existä nu inseamnä si dezvoltarea ori desavârsirea sa. Ca o paranteza, cercetärile personale m-au condus la urmatoarea concluzie: corpul fizic este complet si dezvoltat 98-100%; cel infoenergetic (corpul eteric), intre 1-10%; jar cel spiritual, maxim 1%.
Legea 4. Existä posibilitatea de actiune de jos in sus, prin care omul bine informat si instruit, folosind constient, creativ si ferm dotärile personale, poate actiona (atentie, benefic sau malefic!) pentru constructia si dezvoltarea corpurilor superioare. Ca o parantezä, o constructie completä nu inseamnä si benefic alcätuitä. Constructia, respectiv dotärile care se vor obtine implicit prin realizarea ei, trebuie sä räspundä unui scop pe linia de evolutie dorită de Sf. Treime. O constructie strâmbä poate oferi niste calitati precum telepatia, telekinezia, vrăjitoria, ca parte a magiei negre etc., dar corespunde necesitätilor si scopurilor dorite de entitätile malefice.
Legea 5. Orice actiune benefica de constructie a corpurilor (fara interese meschine, färä orgolii, fara dorintä de dominare), bazatä pe dorinta intensä si fermä de evolutie spiritualä, va fi sustinutä la nivel informational, energetic si material de interventia Sf. Treimi, conform principiului: fä un pas catre Divinitate, si Dumnezeu va face zece cätre tine.
Legea 6. Afectärile (boli, suferinte, afectiuni etc.) se manifestă la nivelul corpunilor superioare, avansând catre cele inferioare; vindecarea trebuie sä parcurgă acelasi drum. Ca o paranteza, reamintesc cititoribor aa un suflet bolnav sau o inimă frântä (in urma afectării corpurilor superioare) conduce in mod sigur la boală sau la dezechilibru mental, ca efect pe plan fizic al omului.
Orice reactie de vindecare trebuie sä inceapä prin declansarea ei la corpurile superioare sau, si mai bine, prin actiune cumulată de sus in jos (rugaciunile, postunile, trairea religioasä si spinitualä ajutä mult) si de jos in sus (de exemplu, ambient prietenos, prin tratament medicamentos, cuvinte de incurajare).
Este important sa remarcäm ca un numitor comun in toate conceptiile prezentate mai sus, läsând deoparte planurile superioare, alcătuirea corpului uman dintr-o parte materialä si alta info-energetica. Dupa cum am mai spus, corpul I-E (cel eteric, dar aceastä formulare e mult mai completä) realizeazä o copie fidelä a corpului anatomic, este integrat in el, imbräcându-l in intregime si depasindu-l cu 7-8 centimetni. El existä efectiv ca un corp (prezintă cap, trunchi, mâini, picioare, creier, sex etc.), dar este alcätuit din alt tip de ,,materie”,care, tradusä in acceptiunea noastra, ar fi energii si informatii. Prezenta acestui corp poate fi pusä in evidentä, sub o formä nonconformistä, utilizând ansa radiestezistului, pendulul cu cuart sau, in cazul persoanelor extrem de senzitive, prin palpare cu palmele. Teoretic, acest corp ar trebui sä fie centrat perfect dupä structura corpului fizic, dar, in realitate, putine persoane beneficiazä de pozitia sa corectă.
De ce se intâmplä asa? Pentru că acest corp este incomplet dezvoltat, structura si constitutia lui sunt prea ,,rarefiate”, el nu este aproape deloc ancorat de corpul fizic, este prea fragil in fata agresiunilor interioare (actiuni mentale sau de vointa ale omului, greseli personale) si a atacurior exterioare (din partea altor oameni, a entitätior malefice etc.). Dacä va ajuta aceasta comparatie, incercati sä vi-l imaginati ca un balon pe care orice adiere de vânt il poate misca din pozitia sa; prezenta unor legätuni elastice ii permite sä revinä dupä un timp la loc, când agresiunea inceteazä, dar deja omul a avut de sufenit. Intrucât unul dintre rolurile corpubui I-E este de interfată cu mediul extern si cu energiile cosmice, modificarea pozitiei de simetrie conduce la o gresită conlucrare din punct de vedere informational si energetic cu corpul fizic. Multe stari de räu (dureri de cap, ameteli, cap ,,greu”) au la origine rotatia sau deplasarea lateralä a capului I-E. Alte suferinte fizice (de obicei, cu stare de räu organic, nediferentiate pe o zonä anume), indispozitii afective (,,te scoli cu fata la cearsaf”) sau stari proaste intelectuale (imposibilitatea de a te concentra, ganduri rebele, fugare, dar nu blocaje sau pierderea memoniei) au la origine rotatia pe axa Oz, cumulatä cu deplasarea lateralä, uneoni pe ,,felii”, a corpului I-E.
Alt rol este acela de barierä (cam firavä, in acest stadiu de dezvoltare al omului) in fata agresiunilor exterioare. La fel cum omul isi poate tăia pielea (stratul care separä mediul intern, organic, de cel exterior) cu un obiect ascutit, tot asa si bariera alcătuitä din corpul I-E poate fi străpunsä, de astä data de forta gandurilor omului. Atunci când dräcuim toatä ziua, când invocäm numele necuratului, nu facem nimic altceva decât sä täiem fâsii din acest corp; din pacate, puterea lui de regenerare nu este asemänätoare cu cea a pielii. El se poate reface numai prin gânduni bune, vesele, altruiste (actiune informationalä), prin muncä fermä beneficä - atunci când ai realizat ceva frumos, märet, esti obosit de efort, dar multumit sufleteste (actiune energeticä) - si prin invocarea ajutorului Sf. Treimi - din inimä, nu din buze! (actiune info-energetica). La fel cum pielea odatä strapunsä permite microbilor sä atace organismul, tot asa si pierderea unor fâsii din corpul I-E lasä camp deschis atacunilor exterioare. Omul singur, prin egoism, orgoliu, spirit revansard, tristete, prostie, räutate - si lista poate continua - isi dărâmä zidul care-i protejează cetatea, corpul fizic, apoi este foarte mirat de ce se imbolnäveste, de ce il ocolesc semenii, de ce suferă, de ce toate necazunile i se intâmplä numai lui. Trebuie să recunoastem cä omul poate agresa un semen al lui prin limbaj (toriul ridicat si cearta curbează corpul I-E), prin gestuni violente (de exemplu, un viol poate marca un om, intrucât corpul I-E este fäcut ferfenitä), prin actiune subconstientä (in cazul deochiului) sau constientă (când apeleazä la vräji, la licori ,,magice” pentru a atrage iubitul, la magie neagrä etc.).
Alt rol este acela de model de alcätuire, coondonare si evolutie, prin care se prefigurează organizarea si functionarea corpului fizic. Din acest punct de vedere, se poate spune cä el functioneazä ca o matrice pentru informatia geneticä ce permite, in prima fazä, realizarea fätului dintr-un ovul fecundat. Apoi, in cursul vietii, dezvoltä functiile si planurile care permit activitatea organelor si mecanismelor de adaptare, conlucrare si apärare fatä de mediul inconjurätor. Din intreg ,,spatiul” info-energetic creat de prezenta acestui corp, organismul preia pentru sine acele informatii si energii necesare procesului complex numit viatä. Cu cat o fiintä este mai evoluatä intelectual, dar mai ales spiritual, cu atât ea va dispune de un camp informational si energetic mai intens si mai bogat, prin dezvoltarea acestui corp. Actul de invätare, de culturä, de meditatie, de credintä favorizează dezvoltarea corpului I-E, care, la rândul lui, imbunatäteste parametnii corpului fizic, ce permit o gândire si o credintă mai profunde. Se intră intr-o bucla de reactie pozitivä - cum o numesc electronistii -, cu efect de lärgire a orizontului fiintei, de amplificare a posibilitatilor fizice si psihice ale sale. Atunci când acest efect va atinge un anumit prag (pnin completarea corpului I-E pâna la 100%), omul va efectua un salt calitativ asemänător celui de la hominid (omul-maimută) la omul actual. Iti dai seama ce posibilităti uriase se deschid in fata sa?
Nu putem intelege corpul I-E färä sä discutäm despre Chakre; aceastea reprezinta interfetele, portile efective prin care se realizeazä transferul si comunicatia cu corpul fizic. Sunt convins ca cititorii cunosc deja, din literatura de specialitate, pozitia si denumirile lor, dar, pentru cei mai putin familiarizati cu domeniul, vom face o scurtă recapitulare. Acolo unde este cazul, voi completa informărea cu rezultatul propriilor studii in acest domeniu. Cuvantul Chakre (Chakras, la hindusi) provine din sanscritä si inseamnä, in traducere, ,,roti”. In literatura din ultima perioadä, le mai regäsim sub denumirea de ,,centrii de fortä” ai organismului. Aceastä denumire este nefericit aleasă, intrucât riscă sä provoace confuzii; organismul nu posedä centrii de fortä, iar aceastä formulare are o cu totul altä semnificatie, ce nu are legäturä cu vreunul dintre corpurile omului. După aceastä paranteză, sä recapitulam denumirile si dispunerea lor fatä de corpul uman, incepând de jos in sus:
Prima chakrä - Muladhara Chakra (plexul gonadic): asezată in prelungirea coloanei vertebrale, la jumätatea perineului. Caracteristici: energie subtila teluricä, vitalitate, interactiune grosierä, soliditate, energii si informatii de supravietuire; controleazä functia gonadelor. Pe corpul fizic, precum si in aura, are de obicei culoarea rosie ca focul. In relatie cu Pluton si, partial cu Marte; are ca reprezentare simbolică un patrat.
A douä chakrä - Swadhistana Chakra (plexul pelvic): asezatä in dreptul zonei renale, la 5 cm. sub ombilic. Caracteristici: energia subtilä a apei, conformism, integrare personalä (in cuplu), energii si informatii emotionale (de tip senzual, iar nu afectiv, starea care iti contractä stomacul); controleazä functia suprarenalelor. Pe corpul fizic, apare colorată in galben-portocaliu. In relatie cu Neptun; are ca reprezentare simbolicä un semicerc.
A treia chakrä - Manipura Chakra (plexul solar): asezata la circa 7,5 cm deasupra ombilicului. Caracteristici: energia subtilä a focului, vointä, ambitie, energii si informatii volitive (dinamismul motor, actiune de luptä), integrare in mediu (anturaj); controleazä functia pancreasului. Apare colorata in galben intens. In relatie cu Uranus si, partial, cu Marte; are ca reprezentare simbolicä un triunghi inferior (cel cu vârful in jos).
A patra chakra -Anahata Chakra (plexul cardiac): asezatä in centrul pieptului, pe orizontala inimii,pe stem. Caracteristici: energia subtilä a aerului, intelegerea realitătii, energii si informatii de integrare in mediul personal, protectii, responsabilitate, incredere; controleazä functia timusului. Apare colorata in verde cu puncte roz. In relatie cu Venus; are ca reprezentare simbolicä un hexagon.
A cincea chakrä - Vishuddha Chakra (plexul faringian): asezata la baza gatului. Caracteristici: energia subtila a eterului, intuitie, comunicare, intelegere, comportament, inteligenta purä, energii si informatii de integrare in mediul social, integrare socialä superioara (culturalä, intelectualä); controleazä functia tiroidianä. Apare colorata in azuriu. In relatie cu Mercur; are ca reprezentare simbolicä un cerc.
A sasea chakrä - Ajna Chakra (plexul frontal): asezatä pe frunte (la 2,5 cm de zona unde se impreuneazä sprâncenele, acolo unde se miruieste, zona celui de ,,al treilea ochi”). Caracteristici: putere mentalä, centru de comanda, energii si informatii inalte de cunoastere, integrare in medii superioare; controleaza functia hipofizarä. Apare coloratä in albastru inchis pânä la indigo. In relatie cu Jupiter; are ca reprezentare simbolicä o sferä.
A saptea chakra - Sahasrara Chakra: asezatä in crestetul capului, in zona cunoscută ca ,,moalele capului”. Caracteristici: intelepciune, realizare spirituala, extaz, energii si informatii superioare de existenta si puritate, integrare in medii superioare; controleazä functia epifizei. Apare coloratä in alb intens, cu tentă spre violet sau uneori auriu intens. In relatie cu Soarele; are ca reprezentare simbolicä o sferä multidimensionalä.
Chakrele s-ar putea clasiflca in:
a) principale - cele 7 prezentate mai sus;
b) secundare - sunt in numar de 14 si functioneazä in perechi, fiind asezate de-o parte si alta a corpului. Cele cu rolul cel mai important sunt asezate in podul palmelor, pe umeri - acolo unde sunt plasati luceferii in povesti - si sunt in relatie cu Saturn si Luna, in jurul sfârcului mamelonului (numai la femei);
c) tertiare - sunt câteva zeci, distribuite in tot corpul. Ele actioneazä ca niste transformatori coborâtori de tensiune, distribuind energiile si informatiile la un nivel acceptabil organismului uman spre ,,punctele active” (in numär de 360), puncte care se regasesc pe härtile utilizate in tehnica acupuncturii.
Am folosit mai sus formularea ,,s-ar putea clasifica”, pentru a sublinia o formä de sistematizare cu care suntem obisnuiti. Deja, in acest caz, realitatea depäseste posibilitatile de exprimare lingvisticä si intâmpinăm mari dificultati atunci când dorim să o descriem. In realitate, cele 7 Chakre principale, prezentate anterior sub o formä independentä, reprezinta un intreg, un ansamblu functional, in care am fäcut niste decupäri; simplificarea este menitä să faciliteze intelegerea. In mod asemänător, putem face o clasificare a corpului uman in: cap, trunchi, membre superioare si inferioare, dar, evident, nu vom uita niciodata faptul ca ele sunt parti componente ale aceluiasi intreg. Chakrele secundare reprezintä niste proiectii ale imaginilor chakrelor principale. Se realizeazä astfel o coborâre pe scară valorica, absolut necesarä pentru a accede in domeniul material, in anatomia si fiziologia corpului fizic uman. Pentru a lämuri fenomenul sä incercam o comparatie: o hologramä este o imagine dinamicä, in trei dimensiuni, cu atribute de strălucire, culoare etc. In acest caz, o proiectie ar fi o fotografie alb-negru. Ea este o imagine staticä, in douä dimensiuni, ce a pierdut atributele de culoare si strălucire dar a câstigat in densitate (este grosierä), in fixitate, in remanentä pe un suport (imaginea este fixatä pe hârtia fotograficä si poza alcätuieste un tot impreunä cu substratul pe care existä). Repetând procedeul, pentru a cobori mai adânc in domeniul material, se poate intelege ce reprezintä Chakrele tertiare.
Chakrele au fost descrise de maestrii clarväzätori ca fiind niste vârtejuri sau turbioane luminoase plasate de o parte si de alta a corpului, in dreptul zonei coloanei vertebrale. Aceste vârtejuri reprezintä numai proiectia in douä dimensiuni a chakrelor; privite tridimensional, ele aratä ca un con curbat, o formä asemänatoare unei trompete. Ceea ce este extrem de important si demn de retinut este faptul cä chakrele sunt vii. Deci, in mod cu totul surprinzător pentru majoritatea oamenilor, care aveau o cu totul altä conceptie asupra lor, ele contin viatä, chiar dacä de alt tip decât suntem noi obisnuiti. Intrucât exista la un nivel scazut din punctul nostru de vedere, denumirea de semi-viatä pare mai corectä. Dacä ne gândim logic, este firesc ca transferul de infoenergii si bio-energii sä aibä loc prin intermediul unei interfete vii, fie si pentru simplul motiv cä, ceea ce se transferă posedă componente de alimentare, intretinere si perpetuare a vietii.
Tocmai pentru a sublinia caracterul de viu, de familie care vietuieste intr-o formä de simbioza fatä de corpurile omului am decis sä le notez cu majuscule pe parcursul intregii lucrari; când voi face referire la una dintre ele, ca parte componenta a ansamblului, voi utiliza scrierea standard.
Chakrele au niste caracteristici din care amintesc:
a) Deschiderea Chakrei: se poate compara cu diafragma de la un aparat fotografic. O deschidere mai largä permite un acces sporit de lumina, iar una mai ingustä conduce la o fotografie intunecatä. In mod asemanätor, un diametru mare al deschiderii permite un flux sporit de energii si informatii spre organism, iar unul mic obstructioneazä circulatia lor. Măsurătorile au demonstrat ca marea majoritate a oamenilor au o deschidere a Chakrelor intre 2 si 4 cm, exceptiile (oamenii antrenati) atingând numai pentru una sau două dintre ele 8-10 cm. Diametrul maxim de deschidere este de 25 cm; trage singur concluziile la ce nivel ne afläm.
b) Viteza de rotatie: se poate compara cu rata de transfer a energiilor si informatiilor. Degeaba sunt prezente multe elemente la intrarea sistemului, dacă acesta nu este capabil sä asigure prelucrarea si transformarea lor in timp util in componente compatibile cu organismul uman. Mäsurätorile au arătat că viteza de rotatie este, in medie, de 6% din cea maxima posibilä pentru un cm. Fara comentarii.
c) Centrarea Chakrei: In mod normal, pozitia fiecärei chakre trebuie să fie perpendicularä pe coloana vertebralä, cu vârful pe ea si deschiderea conului spre piept. Exceptie face Muladhara, a cärei deschidere a conului este indreptata spre pământ. Mäsurätorile au arätat aa marea majoritate a oamenilor nu au chakrele corect pozitionate. Acestea prezintä modificäri ale pozitiei, mergând pânä la 180 grade dupa axa Ox, Oy, sau Oz, datorate mai multor cauze: greseli karmice (erori din vietile trecute, care atârnä ca un bobovan in viata aceasta), afectiuni intelectuale, emotionale, cognitive (datorate greselilor personale din această viatä: orgoliul, sacrificiul umanismului pe altarul banilor, egoismul, patima etc.), actiuni de magie neagra, actiunea planetarä (o cuadraturä poate dezaxa pozitia cu pânä la 90 de grade, iar o opozitie cu pânä la 180). Mäsurätorile au demonstrat cä tratamentul clasic este inoperant, iar tentativa de corectare a pozitei prin interventii neconventionale reprezintä un paliativ, intrucât, dupä un numär de zile sau dupä 2-3 saptämâni, Chakra revine la pozitia initialä. Singurul tratament cu adevärat eficient este cel realizat de subiectul in cauzä, prin eforturile pe care le poate face pentru depäsirea situatiei personale. Munca trebuie condusä pe directia märirii substantiale a bagajului de cunostinte, spre intensificarea activitatii cerebrale, spre intelegerea si corectarea greselilor, spre modificarea in sens benefic a comportamentului personal si social, spre meditatie religioasä crestinä. La capätul acestui drum, el va afla echilibrul după care aleargä atâta si va intrezäri un nou drum spre fiinta de luminä care este.
Chakrele nu reprezintä numai centrii de legätura energeticä si informationalä ai organismului, ci si punctele de ancorare intre corpul fizic, cel I-E si cel astral. Pe lângä alte dotäri, ele mai posedä un set de traductori necesari si specifici fiecäreia pentru rolul pe care ii joacă. Maestrii clarväzätori au sesizat asta când au descris ,,petalele lotusului”, fărä a cunoaste insă rolul complex jucat de fiecare. Bolile cu o determinare vagä, in care pacientul acuzä un räu general si nelocalizat (la nivelul corpului), migrenele (la nivelul capului), stare de disconfort, lipsä de echilibru etc., nu reprezintä altceva decât deplasarea corpului energetic datoritä ruperii cablurilor de legătura la nivelul chakrelor. Corpul se readuce si se fixeazä, altfel el va aluneca din nou dupä tratament.
Inainte de a incheia aceastä scurtä descriere, sa facem câteva comentarii pe marginea celor deja prezentate:
Observatia 1. Existä o ciudatä coincidentä intre pozitia acestor Chakre si glandele endocrine, care ar trebui sä ne punä pe ganduri. Faptul cä respectivele Chakre corespund cu locul in care sunt plasate acestea nu trebuie sä ne determine să le identificäm cu glandele insele. Glandele reprezintä structuri organice, deci materiale, iar chakrele reprezintä structuri info-energetice.
Observatia 2. Nu trebuie sä te astepti ca ordinea Chakrelor sa corespundä cu ordinea planetelor. In domeniul holismului aplicat oamenilor se manifestä o lege ciudata din punctul nostru de vedere, dar perfect logicä dacä o studiezi in amănunt. Existä numai câteva corespondente directe, iar majoritatea corespondentelor sunt incrucisate. Aceastä lege permite, pe de-o parte, largirea conceptului de variabilitate, datorat amestecului in diferite proportii a douä componente diferite, si, pe de altä parte, in cazul in care o cale de acces este inhibatä sau distrusa in urma agresiunilor exterioare, se poate prelua functia si rolul de cealaltä componentä. In acest fel, i se oferä o sansa omului pentru indeplinirea misiunii personale.
Observatia 3. Nu te läsa influentat de cuvântul ,,superioare” din formularea: informatii ,,superioare” ori medii ,,superioare”. Practic, primele patru Chakre au rolul de bazä de a asigura existenta pe acest pământ a corpului uman; precum se vede, ele sunt in corelatie cu cele 4 elemente telurice: Pamânt, Apă, Foc, Aer. Astfel, se permite omului să-si duca viata, sä vietuiascä, iar speciei sa supravietuiascä prin intermediul unor relatii minime intre membrii ei si prin aparitia urmasilor. Am folosit special verbul ,,a vietui”, pentru’ ca pana la ,,a trăi” mai avem de evoluat. Nu este suficient sa respiri, sa mănânci, sä ai un loc de muncä si doi copii pentru a spune cä träiesti. A trăi reprezintă ceva superior, legat de devenirea fiintei (de exemplu, când afirmi ca ai avut o ,,träire” deosebitä, inältătoare precum un credincios in bisericä, un meloman la concert, un artist in fata operei), de un anumit statut efectiv multidimensional (zone de interes multiple, creativitate, reprezentäri si capacitate larga de integrare etc.). Prin comparatie, ,,vietuirea” reprezintă ceva comparabil cu statutul animalic al omului. Urmätoarele trei Chakre deschid deja orizontul de superioritate al omului fatä de viata animalä, prin urcarea unei trepte pe scara devenirii. Aceste Chakre sustin constiinta de sine, abstractizarea, arta, cultura si civilizatia, il creeaza pe homo sapiens. Numai in acest sens trebuie privite ca niste Chakre ce asigurä informatii superioare de existentä. Până la a atinge superioritatea in adevăratul sens al cuvântului - homo sapiens sapiens si mai sus -, este o cale extrem de lunga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu