Totalul afișărilor de pagină

vineri, 1 iunie 2012

Interviu cu Maestrul Fokke Brink


  • Ce ne puteţi spune despre dumneavoastră, despre experienţa cu Reiki şi cine v-a pregătit?
Sunt Fokke Brink şi m-am născut în Olanda, în 1945. Am lucrat în diferite domenii cum ar fi: poliţie, asistent social, formator în domeniul educaţiei, psihoterapeut, hipnoterapeut şi past life therapy. Am întâlnit Reiki în 1984 şi am început să predau în 1987, după ce am fost iniţiat ca şi Maestru de către Phyllis Lei Furumoto, nepoata lui Hawayo Takata (primul Maestru de Reiki care a predat în afara Japoniei). În dorinţa de a aprofunda studiul acestei practici, am studiat apoi Reiki în Japonia ceea ce mi-a permis să descopăr rădăcinile şi sensurile profunde ale acestei discipline. În Oomoto, Kameoka, Japonia, am studiat artele tradiţionale japoneze cum ar fi: teatru Noh, ceremonia ceaiului, Aikido, caligrafia, ceramica, Ikebana şi sculptarea tradiţionala a sigiliilor personale.

Am studiat caligrafia cu Venerabilul Stareţ Eido în Mânăstirea Zen „Dai Bosatsu”. Sunt specializat în sculptarea tradiţională a sigiliilor japoneze pentru Maeştrii şi alţi practicanţi de Reiki. Am fost membru activ al Reiki Alliance timp de 20 de ani şi sunt co-creatorul Programului Educaţional dedicat Maeştrilor Reiki. De asemenea sunt membru fondator al organizaţiei profesionale a Maeştrilor de Reiki din Germania – “ProReiki”.
  • Cum aţi interpreta cuvântul “Reiki”?
“Rei” este descrierea japoneză pentru ceea ce unii numesc Forţă Universală, creştinii identifică drept Sfântul Duh, indienii numesc Prana, etc. “Ki” este descrierea, în modul japonez de a scrie, a Energiei Vieţii. Împreună, Rei-Ki înseamnă: Forţă Transcendentă, Spiritul unei Fiinţe, Suflet. Aceasta este considerată a fi Puterea care a creat şi susţine Universul în armonie cu Forţa ta de viaţă.

Numele de „Reiki” este folosit pentru o disciplină de vindecare din Japonia. În cadrul acesteia, prin intermediul unui practicant Reiki, se realizează o conexiune între Energia de susţinere a vieţii din Univers şi persoana, fiinţa care are nevoie de aceasta pentru a se relaxa, armoniza sau recupera.
  • Ce credeţi că se întâmplă într-o sesiune Reiki?
Beneficiarul dispus să primească Reiki „va atrage” Reiki prin intermediul mâinilor celui cu care împărtăşeşte Reiki. Astfel, ambele persoane implicate “primesc” Reiki iar Energia Universală se va manifesta în funcţie de nevoile fiecăruia. De exemplu: echilibrarea organelor, astfel încât acestea să-şi facă din nou treaba în mod corespunzător; calmarea spiritului, limpezirea minţii, redobândirea unei stări de relaxare. Cele mai bune rezultate vin după mai multe sesiuni, una după alta, iar acestea conduc la experimentarea iubirii şi calmului.
  • În alte ţări, Reiki a deveni popular în cadrul sistemului medical. Ce rol credeţi că joacă Reiki în sistemul medical alopat?
Eu înţeleg Reiki drept o disciplină spirituală şi un mod de viaţă şi deci nu consider că este doar un act de vindecare fizică. Există multe rezultate fizice şi acestea apar deseori însă acest lucru se datorează transformării interioare a persoanei ce „primeşte” Reiki. Această transformare interioară este posibilă şi datorită Preceptelor Reiki pe care le onorăm şi pe care le practicăm în fiecare zi. Tratarea corpului este o parte iar vindecarea spiritului este o altă parte. Ambele împreună sunt Reiki. În spitalele medicale alopate vin oameni care caută ceva diferit de spiritualitate iar un spital este centrat pe latura fiziologică şi funcţională. Dar ar fi minunat dacă tot personalul spitalului ar practica Reiki, astfel încât aceştia să poată relaţiona şi interveni în modul cel mai eficient şi uman cu pacienţii. Daca personalul medical practică Reiki, pacienţii primesc automat această energie minunată.

  • Care este diferenţa dintre psihoterapie şi practica Reiki?
Psihoterapia este o terapie iar Reiki NU este o terapie. Reiki este o împărtăşire a energiei de viaţă, este un mod de a fi armonios în viaţă. Acest lucru poate funcţiona ca o terapie şi poate ajuta multe persoane, dar aceasta nu este o terapie în sine. În Reiki nu există nici un diagnostic, nu există nici o terapie, în Reiki ai încredere în Univers şi în Calea vieţii tale. Vei învăţa să faci ceea ce ai de făcut în această viaţă. Aceasta este ceea ce Reiki susţine: să fi total, în aici şi acum, aşa cum eşti!
  • Mulţi practicanţi Reiki spun că poţi sa te duci înapoi în trecut şi să îl vindeci. Care este opinia dumneavoastră în această problemă?
În timp ce îmi fac auto-tratamentul zilnic cu Reiki şi respect de asemenea Principiile, mă înţeleg şi ajung să mă cunosc mult mai bine astfel că înţeleg de ce gândeam într-un mod diferit în trecut, şi de ce am acţionat diferit atunci faţă de cum aş acţiona acum. Poţi afla că nu are nici un sens să te învinovăţeşti pentru ce ai făcut în trecut, pentru că nu ai fi avut cum să iei decizii mai bune şi nu ai fi putut să acţionezi mai bine decât ai făcut-o. Prin practica Reiki puteţi înţelege mai bine situaţia prezentă şi învăţaţi să acţionaţi într-o direcţie mai bună pentru sine şi pentru ceilalţi. Pe lângă aceasta, puteţi „trimite Reiki” către trecutul tău şi să vindeci aceste răni datorită acestei energii de iubire. În special la gradul 2 (Okuden) predau o metodă pentru vindecarea trecutului personal, începând dinainte de momentul  naşterii şi până în prezent. Experienţa mea este că, în aceste cazuri, nu numai persoana beneficiază de această transformare, dar şi celelalte sisteme conectate cu practicantul Reiki: familia, prietenii, colegii, etc.

  • Aţi avut vreo experienţă notabilă în ceea ce priveşte Reiki despre care ne puteţi povesti?
Este prea mult să spun că există (doar) o experienţă notabilă cu Reiki pentru că în fiecare moment de când m-am întâlnit cu Reiki se întâmplă lucruri minunate. Menţionând doar una dintre acestea ar da impresia că unele ar fi mai puţin minunate iar acest lucru nu este adevărat. Din moment ce avem mâinile noastre mereu cu noi, este posibil ca în orice moment şi în orice situaţie să ne facem sau să împărtăşim cu ceilalţi Reiki şi să fim deschişi pentru ceea ce se va întâmpla iar minuni se întâmplă mai des decât credem.
  • Puteţi descrie relaţia dumneavoastră cu Reiki şi cum v-a afectat (viata, cariera, etc.)?
Viaţa mea sa schimbat complet după ce am fost Iniţiat în Reiki. Înainte, viaţa mea era ca o casa pe nisipuri mişcătoare şi făceam tot felul de seminarii ca să o păstrez “deasupra apei”. Când Reiki a intrat în viaţa mea, mi-a luat casa şi a pus-o pe un teren solid. Am putut să mă relaxez şi să respir liniştit din nou. Viaţa mea a căpătat o cu totul altă dimensiune, mult mai profundă. Şi continuă încă, după un sfert de secol!

  • Care sunt speranţele şi aspiraţiile dumneavoastră pentru viitorul Usui Shiki Ryoho Reiki?
Că acest sistem minunat nu va fi uitat şi că mulţi oameni vor fi inspiraţi să-l înveţe şi să-l practice pentru binele personal şi a celor din jurul lor.
  • Este ceva despre care nu v-am întrebat şi găsiţi că este important de spus atunci când vorbim despre Reiki?
Reiki este format din 2 piloni: tratamentul Reiki pentru sine şi pentru ceilalţi, precum şi principiile Reiki, cunoscut sub numele de “medicamente spirituale”. Ambele sunt la fel de importante. Poţi învăţa Reiki în 3 paşi: primul nivel (Shoden), nivelul 2 (Okuden) şi nivelul de Maestru (Shinpiden). Nivelul de Maestru este numai pentru studenţii care au această chemare şi sunt dispuşi să predea Reiki şi altora. Cu primele 2 nivele aveţi capacitatea să faceţi tot ceea ce vă puteţi imagina. Toate lucrurile despre care poate aţi citit că vă sunt posibile dacă veţi mai face încă un curs, se pot face cu nivelul 1 şi 2!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu